Numarul 23 Profil

Fire Credit, o companie interesată de bunăstarea angajaţilor săi

fire team
Adaugat de iasul

Empatia şi echilibrul – două calităţi obligatorii pentru a fi parte din echipă

Fire Credit, companie înfiinţată în finalul anului 2011 la Iaşi, activează pe piaţa europeană de colectare a creanţelor şi a devenit, în scurt timp de la înfiinţare, un partener de referinţă pentru clienţii săi, ce provin din mai multe arii de activitate, cum ar fi bancar, retail, financiar, utilităţi etc., beneficiind de experienţă şi tehnologiile grupului Fire S.p.A., lider naţional în Italia în debts collection.


Fire Credit se numără printre cei mai importanţi angajatori ieşeni din zona de Outsourcing, potrivit unui studiu lansat recent de compania Extind şi colaboratorii săi. Care este profilul angajatului, în prezent? Cum aţi defini echipa Fire Credit?

Poziţionarea pe primul loc între com­paniile mari ce activează pe piaţa serviciilor (Call-center) din Iaşi, conform topului realizat de Ca­mera de Comerţ şi Industrie Iaşi pentru anul 2016, şi cei peste 500 de angajaţi, fac din Fire Credit unul din cei mai activi angajatori de pe piaţa locală. Activitatea în Fire Credit este una plină de energie mai ales datorită colegilor, majoritatea fiind tineri, entuziaşti şi cu dorinţă de afirmare. Mulţi dintre ei şi-au dezvoltat o carieră frumoasă, întrucât compania oferă tuturor această posibilitate, indiferent de funcţia pe care o ocupă. În general, colegii noştri trebuie să se ocupe cu profesionalism şi multă empatie de acei clienţi care întâmpină dificultăţi la plata ratelor sau facturilor. Sunt vorbitori de limbi străine, în principal de limba italiană, lucrează bine în echipă şi rezolvă cu succes, dar şi la timp, situaţii delicate.

fire buildingFire Credit anunţă permanent des­chiderea unor noi poziţii în cadrul diviziei de la Iaşi. Care este profilul candidatului pe care îl căutaţi?

Într-adevăr, în ultimii ani Fire Credit a desfăşurat în mod constant campanii de recrutare, întrucât dezvoltarea business-ului companiei impune extinderea echipei. În ceea ce priveşte noţiunea de „candidat ideal“, aceasta poate să difere în funcţie de poziţia vacantă şi de departamentul pentru care se realizează recrutarea. Sunt avantajaţi candidaţii care vorbesc limbi străine, limba italiană în mod special.

Cu siguranţă, angajatul ideal al Fire Credit trebuie să posede două calităţi obligatorii: empatia şi e­chi­librul. Alături de acestea şi de abilităţile specifice fiecărei poziţii, candidatul ideal pentru Fire Credit este acela care îşi doreşte în permanenţă să înveţe, să se dezvolte, să lucreze într-un mediu competitiv. În funcţie de poziţia vacantă, experienţa şi studiile pot fi sau nu obligatorii.

Întâmpinaţi probleme din punctul de vedere al retenţiei de personal? Care sunt principalele provocări cu care vă confruntaţi?

Ca în orice companie de servicii, şi în Fire Credit există fluctuaţie de personal. Dar, dacă privim cifrele, constatăm cu mândrie cum echipa s-a extins de la 65 de angajaţi în anul 2011 la peste 540 de angajaţi în anul 2017. Considerăm normale acele plecări ale colegilor de pe poziţiile entry-level sau din zona operaţională. Parte dintre aceştia sunt studenţi, care se angajează pentru a acumula experienţă, iar o altă parte este compusă din acele persoane care aleg să plece în străinătate, din motive familiale.

Am constatat însă că instrumente precum trainingul constant, cursurile de dezvoltare personală corelate cu planurile de carieră, pachetul de asigurări de sănătate, team-buildingurile organizate în dese ocazii şi reţeaua de parteneri ce oferă discount-uri colegilor noştri au fidelizat foarte mult colectivul şi turnoverul angajaţilor a scăzut.

Care sunt perspectivele de extindere? Spre ce număr total de angajaţi ţintiţi până la finalul acestui an? Există o previziune pentru anii următori?

Astăzi putem observa rezultate foarte bune ale Fire Credit şi ne propunem să atingem obiective remarcabile şi în următorii ani. Rezultatele financiare ne confirmă potenţialul de creştere atât în România, cât şi la nivel regional, de aceea planurile noastre strategice pentru următorii ani se vor concentra pe extinderea pe pieţe internaţionale importante, în care putem dezvolta proiecte de anvergură în domeniile noastre de business. Dezvoltarea echipei a fost şi va rămâne un proces care se află în strânsă legătură cu strategia noastră de extindere. Estimarea pentru acest an este ca echipa Fire Credit să ajungă la un efectiv de 600 angajaţi.

Se vorbeşte deja la Iaşi despre o criză a forţei de muncă. Care sunt instrumentele preferate de recrutare şi cum urmăriţi construirea notorietăţii în sânul comunităţii locale?

Pentru a găsi acei specialişti care se potrivesc cel mai bine cu valorile, misiunea şi viziunea companiei, Fire Credit se bazează în primul rând pe câteva elemente-cheie, cum ar fi stabilitatea locului de muncă bine plătit (şi la timp), un mediu de lucru foarte plăcut, abonamente medicale, decontarea cheltuielilor de transport şi programul de lucru flexibil (weekend-uri libere), toate reprezentând avantaje certe pe piaţa locală.

Bineînţeles, sunt utilizate şi metodele devenite de acum deja clasice, cum ar fi selecţia candidaţilor prin intermediul site-urilor specializate de recrutare, a reţelelor sociale (LinkedIn, Facebook), companii de recrutare sau prin sistemul de recomandare intern. De asemenea, în ultimii 2 ani am fost mult mai prezenţi la evenimente de profil organizate în Iaşi, încercând să fim mai aproape de viitorii candidaţi şi să prezentăm mult mai bine avantajele de care beneficiază salariaţii Fire Credit.

firecredit.eu