Focus Noutati

Medicul român care a transformat criza într-un succes. Cum a reuşit să ajungă la afaceri de peste 40 de milione de euro în perioada în care toată lumea pierdea bani

Reputatia este rezultatul unui cumul de factori si contează in masura in care perceptia publica dragos anastasiu business

Dragoş Anastasiu ocupă locul 12 în clasamentul celor 100 mai admiraţi CEO de pe piaţa locală. De formaţie medic, Dragoş Anastasiu a pus bazele grupului Eurolines în 1995. În prezent, acesta include în total 21 de firme de turism şi transport din România, Germania şi Republica Moldova, printre care Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii de turism Eurolines şi TUI TravelCenter, Nova-Travel, tour-operatorul grupului, precum şi Green Village Resort din Sfântu Gheorghe.

„Reputaţia este clădită nu doar pe educaţie şi experienţă, pe muncă, printr-un proces continuu de învăţare şi adaptare la condiţiile de piaţă existente, e şi rezultatul unor decizii care au dus la succes sau eşec. Reputaţia este aşadar rezultatul unui cumul de factori şi contează în măsura în care percepţia publică este clădită pe adevăr, care va ieşi, mai devreme sau mai târziu, la suprafaţă”, evaluează Dragoş Anastasiu.

Din rândul calităţilor esenţiale pentru un lider menţionează respectarea cuvântului dat, credinţa cu tărie într-o cauză, precum şi capacitatea de a proiecta peste timp rezultatul unor procese, văzând şanse de progres acolo unde nimeni nu crede că ele există. În schimb, comportamentele care pot influenţa negativ o carieră sunt, din punctul lui de vedere, ideile fixe, pe care le caracterizează drept păguboase, incapacitatea de recunoaştere a unei decizii greşite şi replierea, adaptarea la noile condiţii de piaţă.

(Sursa: BusinessMagazin)

Despre autor

Paul Molaru