Numarul 22 Profil Promo

Mihaela Ganciu: „Promisiunile nerealiste sunt o problemă în lumea comunicării“

feature M Ganciu
Adaugat de iasul

Agenția de comunicare Caracteristic a fost fondată în 2015 de Mihaela Ganciu, un produs al unei nevoi reale, cu misiunea de a transforma conexiunea dintre client și agenție într-o rețea. De aici și motto-ul Caracteristic: „Legături între gânduri. Idei între oameni“. Printre clienţii agenției se numără Adservio, AVISSO, BestKids, Bit Sentinel, Bittnet, Clever Taxi, ContentSpeed, Cuptorul Moldovencei, DPAP, DRESSBOX, DWF, FashionUP, GRAMMA, Florăria Magnolia, La Castel, RTB House, Today’s, TraLaLa și Vitacom Electronics. De asemenea, agenția Caracteristic comunică pentru evenimentele Innovation Labs, DefCamp și Stagii pe Bune.

La Caracteristic, puneţi accentul pe poveştile oamenilor, dar şi pe le­gă­turile agenţiei cu aceştia. Activaţi în Bucureşti, într-o piaţă foarte com­petitivă, cu „agenţii-mamut“ şi une­le de nişă. Care a fost strategia iniţială, la lansarea Caracteristic, şi cât de mult s-a schimbat pe parcurs?

Ne plac foarte mult oamenii și ne concentrăm în primul rând asupra lor. Totul începe de la a-i asculta cu atenție, ca mai apoi să identificăm împreună modul în care le vom duce mai departe povestea. De asemenea, interacțiunea este foarte utilă, tocmai de aceea clienții noștri se cunosc între ei și chiar dezvoltă proiecte împreună. Acest lucru ne ajută să ne inspirăm unii pe ceilalți și să ne susținem reciproc. Putem realiza multe împreună, iar noi credem în generozitate și reciprocitate. Uneori, un simplu sfat îți poate reseta întregul business.

Eu activez în această industrie de mai bine de patru ani. Până la momentul PR-ului, am lucrat în vânzări și înțelegeam foarte bine cât de mult ne ajută comunicarea. Când am creat Caracteristic, mi-am dorit să rămânem aproape de oameni, să îi ajutăm să comunice și să interacționeze cât mai mult între ei. Aveam deja un portofoliu de clienți și ne-am bucurat de sprijinul și recomandările lor. E foarte important ca la momentul startului să ai aproape oameni care cred în tine și în viziunea ta. Piața este în continuare aglomerată, însă așa este și cel mai sănătos pentru cre­a­tivitate și pentru proiecte în­drăznețe. Consider că este loc pentru toată lumea, mai ales că piața din România este în continuă creștere, când vorbim de produse media și canale de comunicare. Noi, la Caracteristic, venim cu o abordare proaspătă, diferită și credem foarte mult în partenerii noștri și în ceea ce facem. Cu si­gu­ranță și alții gândesc așa, însă mereu este important să livrezi la înălțimea promisiunilor și aștep­tă­rilor pe care, în definitiv, le cre­ezi în ceilalți. Lucrurile au evoluat, așteptările au crescut și avem în continuare plăcerea de a construi lucruri și de a livra servicii de calitate.

citat mihaela ganciuAţi descrie Caracteristic mai curând drept o agenţie de nişă? Unde vă vedeţi peste 5-10 ani?

Cuvântul „nișă“ are câteva în­țe­lesuri, în funcție de domeniu și de companie. Cu siguranță noi nu sun­tem o agenție de nișă, dar nici nu acoperim complet toate domeniile. În fapt, ritmul în care ne di­ver­sificăm gama de produse este acela în care găsim clienți și idei care ne plac, în care am vrea să investim timp și să construim strategii de comunicare.

Ne-am apropiat foarte mult de zona de tehnologie, e-commerce, FMCG, educație și fashion. Totodată, ne propunem să diversificăm serviciile și să fim cât mai utili partenerilor noștri.

Care sunt trăsăturile comune ale clienţilor pe care îi aveţi în prezent? Există o caracteristică anume a acestora, un fundament pe baza căruia aţi decis să colaboraţi?

Lipsește această trăsătură comună, pentru că niciodată nu i-am căutat să respecte un tipar, ci începem o colaborare într-un domeniu interesant sau cu o companie al că­rei impact este important, care are un mesaj către publicul său, ca­re ne încântă. Cei mai mulți sunt antreprenori, oameni pasionați și îndrăgostiți de ceea ce fac, și au o energie cum rar întâlnești. E o plăcere să lucrezi alături de ei.

Cât de realişti vi se par clienţii în raport cu beneficiile aduse de vizi­bilitatea pe care le-o oferiţi?

Mihaela GanciuÎn relația client-agenție, totul începe de la cum înțelege fiecare parte rolul sau atribuțiile celuilalt. Desi­gur că sunt atât așteptări nerealiste, cât și o înțelegere firavă a ceea ce înseamnă „publicitate“, „co­­mu­nicare“ sau „relația cu presa“. Nu este însă obligația unui potențial client să înțeleagă exact ce face o agenție de comunicare, ci mai degrabă cum îl poate ajuta. Toate acestea ajung pe masa de dialog. Ne bazăm pe o relație deschisă și onestă, cu potențial pe termen lung. În mod firesc, uneori, începutul este mai dificil, însă ne străduim să ne calibrăm așteptările. Totul trebuie să pornească de la nevoile clientului, iar acestea trebuie raportate la ce poate furniza agenția. Consider că promisiunile nerealiste sunt o problemă în lumea comunicării. Re­zolvarea vine din evaluarea corectă a potențialului și a ­ capacităţii de livrare.

Cum aţi ajuns să ofertaţi clienţi din zona de business a Iaşului? Este „provincia“, aşa cum e numit adeseori restul ţării în Capitală, un bazin de clienţi încă insuficient explorat? Cât de mare este efortul de a găsi clienţi în afara Bucureştiului?

Am ajuns la Iași în urmă cu un an printr-o întâmplare fericită. Am venit pentru o conferință și mi-am dorit să vizitez orașul și să întâlnesc oameni. La momentul respectiv nu am realizat că este începutul unei etape importante pentru noi, Caracteristic. Câteva luni mai târziu aveam deja parteneriate la Iași și o mulțime de planuri în desfășurare.
Agenția Caracteristic a pornit din pasiune pentru comunicare și, mai ales, din dorința de a aduce aproape oamenii și de a le pune în valoare modul specific de a ac­ționa. Noi ne bucurăm pentru ce am reușit anul acesta la Iași având încrederea și sprijinul partenerilor noștri. Avem planuri mari, iar povestea noastră încă se scrie. Acesta este farmecul comunicării. Că­lătorești, întâlnești oameni, înveți multe lucruri, îți faci prieteni și împarți momente prețioase.