Consultanță în afaceri Focus Noutati

O afacere de succes online la care lucrează peste 50 de bunicuţe

Flori de ie, brand recunoscut in tara si in strainatate

Cristina Chiriac, proprietare brand-ului „Flori de Ie”, a dezvăluit în cadrul unei întâlniri la Iaşi care sunt factorii de succes pentru o afacere online. Printre nemulţumirile ei este instabilitatea fiscală, care-i afectează business prin creşterea costurilor de producţie.

Afacerile din mediul online şi strategiile de merketing au fost tema unei întâlniri care a avut loc ieri la Camera de Comerţ din Copou. Evenimentul de tip sesiune de informare a fost dedicat dezvoltării afacerilor şi a avut printre invitaţi şi antreprenori de succes din ţară şi străinătate. Un exemplu de firmă românească care şi-a extins bussines-ul în afara ţării doar prin intermediul internetului este „Flori de Ie”, un brand de renume în ţară şi în străinătate. Cea care a înfiinţat brand-ul acum trei ani este Cristina Chiriac. Ce este inedit la această afacere este faptul că românca colaborează şi are ca angajaţi în jur de 50 de femei din satele din ţară, cu vârsta de peste 50 de ani, care fac iile la războiul de ţesut şi le cos manual. „Sunt femei din mediul rural. Este un bussines de nişă, vara femeile alocă mai puţin timp meşteşugitului, iarna când e frig afară nivelul de productivitate este mai mare. Noi lucrăm mult pentru stoc. Brandul nostru este înregistrat la OSIM, sunt modele unice. Am avut un singur magazin deschis la Băneasa Mall, dar la începutul anului l-am închis şi bine am făcut. Mi-am optimizat costurile şi m-am redirecţionat către online. Aşa am juns să vând în Canada, Peru sau Mexic. Mai colaborez cu câteva magazine, unde îmi mai vând produsele”, povesteşte antreprenoarea. Spune că este o afacere în care a investit foarte multă pasiune şi că observă că la noi în ţară mai este de lucrat la mentalităţi.

În străinătate, de exemplu, totul decurge mult mai uşor pentru afacerea sa. „Oamenii care au plecat din România în străinătate au plecat pentru un trai mai bun, iar când ajung să se lovească iar de realitatea românească e ca un duş cu apă rece. Străinii apreciază hand-made-ul, exportăm 40% din ce producem, restul de 60% vindem în ţară”, mai povesteşte femeia. Ca sfat pentru tinerii care doresc să-şi deschidă o afacere, fie ea online ori nu, Cristina spune că nu trebuie să le fie frică să înceapă. Ea spune că teama de eşec ucide orice avânt de a deveni antreprenor şi că în România teama de eşec este bine impregnată. Şi aici îl dă exemplu pe preşedintele Americii, Donald Trump, care a trecut prin trei falimente iar acum este la Casa Albă. „E inteligent să înveţi din greşeli, dacă eşuezi, nu e nicio ruşine”, mai spune ea. Printre invitaţi s-a numărat şi Daniel Kearvell, directorul general DHL, firma de curierat rapid. „În România există această oportunitate, nu există prea multe companii care să lucreze online în acest domeniu, de aceea ne găsiţi şi în fiecare oraş din ţară. Concurenţa este binevenită. Suntem lideri de piaţă în lume”, a menţionat directorul DHL. Acesta a mai punctat şi faptul că nu este atât de costisitor să-ţi deschizi o afacere online şi că dacă îţi cunoşti bine piaţa, clienţii, produsul şi ai un management bun, atunci reuşeşti cu siguranţă. „Cei trei paşi spre succes există, numai că sunt diferiţi de la antreprenor la antreprenor”, mai adaugă acesta.

Schimbările fiscale, un punct sensibil pentru antreprenorii români

Un alt sfat este acela de a „îmbrăca” produsul într-un mabalaj frumos, cu condiţia ca reclama să nu fie mincinoasă. Şi să aibă şi un mesaj bun! Întrebată despre apele fiscale în care se scaldă afacerea ei în prezent, Cristina ridică din sprâncene şi oftează. De zâmbit nu-i vine. „Suntem într-o continuă schimbare şi nu întotdeauna schimbările fiscale aduc lucruri bune. Deocamdată, ţara este plină de incertitudine, antreprenorii sunt bulversaţi de atâtea schimbări. Stau şi mă întreb ce voi face de la 1 ianuarie 2018, pentru că mă tem că peste un an, dacă acea ordonanţă de urgenţă nu va deveni lege, adică nu va fi aprobată de Parlament, ea se va anula de la sine. Adică se vor repune lucrurile în formula iniţială. Atunci ce voi face? Toate aceste modificări, împreună cu creşterea cursului valutar, a ratelor, a energiei electrice, se resimt în costul de producţie. Dacă aş fi fost producător în India, China sau Taiwan, aş fi stat liniştită. Dar eu am vrut să aduc un plus de valoare în economia naţională, noi locuri de muncă… Iar pentru asta avem nevoie de o stabilitate fiscală!”, încheie Cristina Chiriac. Produsele hand-made făcute de bunicuţe au dus ca afacerea să fie în continuă creştere, ajungând la o cifră de afaceri de aproximativ 200.000 de euro. La eveniment au mai fost prezenţi şi Valentin Mănescu de la Webecom şi Alexandru Victoriu de la Google.  Aceştia au vorbit despre cum să ai o prezenţă online eficientă şi despre instrumentele digitale necesare pentru a câştiga piaţa globală.

Evenimentul a fost organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi, în colaborare cu DHL Express România, Camera de Comerţ Româno-Britanică, Asociaţia Naţională a Antreprenorilor, Google şi Webecom.

(Sursa: Ziarul de Iași)