Numarul 6 Profil

Teorie, practică şi puterea de a-i inspira pe cei din jurul tău. Amalia Georgescu – designer de evenimente, MANAGER „AGEO“

Amalia and team

 

Amalia Georgescu1În vremea liceului, Amalia Georgescu prinsese deja gustul antreprenoriatului. În clasa a XI-a a purtat o „negociere” cu conducerea colegiului pentru a deschide un minichioşc în cadrul instituţiei în care să vândă băuturi răcoritoare. A contactat un furnizor, s-a ocupat singură de vânzare în timpul pauzelor şi a aplicat adaosul comercial. „Puteam să pun în plus până la 50 de bani pentru fiecare sticlă. Aşa a început primul meu business”. Astăzi este „designer de evenimente”, specialist PR şi comunicare şi îşi promovează activitatea prin intermediul celor două ramuri ale „AGEO Events”: „AGEO Biz” (servicii destinate mediului corporate) şi „AGEO Weddings” (pentru persoane fizice). A parcurs un drum lung care a presupus foarte multe lecţii învăţate – atât ca studii urmate în ţară şi în străinătate, cât şi ca experienţă într-o piaţă convulsionată de criza financiară de la sfârşitul deceniului trecut.

Deşi a absolvit profilul filologie la liceu, a fost îndrumată de părinţi „că­­tre o meserie” şi a dat admitere la Facultatea de Economie şi Ad­mi­nis­trarea Afacerilor  (FEAA) de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, în anul al III-lea optând pentru spe­cializarea în Marketing (se întâmpla înainte de a fi implementat sistemul Bologna).  „Prima dată am a­les această specializare pentru că îmi place foar­te mult să vorbesc şi să lucrez cu oamenii, mă simt foarte bine în prezenţa lor”, îşi motivează alegerea Amalia Georgescu.  Pro­fe­so­­rii de la FEAA au lăsat o amprentă puternică asupra formării sale, fiind permanent stimulată să exerseze vorbitul în public, să înveţe strategii de negociere sau să organizeze evenimente în cadrul unor proiecte şcolare. Tot în timpul facultăţii a aplicat pentru o bursă „Erasmus” în Italia. „A fost momentul meu de ma­tu­rizare, mai mult decât experienţa de la 16 ani. Am vrut să profit la maximum de această experi­enţă, astfel că, timp de aproape un an, dimineaţa mergeam la cursuri, până la ora 14.00. M-am înscris la o a doua facultate pentru a-mi lua atestatul de limba italiană. Iar seara m-am angajat chelner şi lucram până la ultimul client”, îşi aminteşte domnia sa. Tot în Italia a avut norocul de a cunoaşte un profesor foarte dedicat, care susţinea cursul de administrarea afacerii şi ma­nagementul resurselor umane din perspectiva împuternicirii o­mu­lui.  „Ulterior, alături de o altă colegă i-am tradus una din cărţile sale în lim­ba română şi aşa s-a născut un pro­iect de aproape doi ani de zile în care noi am intermediat con­ferinţe şi schimburi de experienţă între fa­cultăţile din Iaşi şi Pe­rugia”. Deplasări, cazări, vizite, ges­­­­tionarea timpului liber, organizarea conferinţelor şi a meselor festive – toate aceste activităţi au fost responsabilitatea Amaliei Georgescu şi, astfel, a trecut de la teorie la practică în domeniul organizării de evenimente.

Exerciţiu şi testarea îndelungată a pieţei

„Aveam, aşadar, experienţă în or­ga­­nizare, prezentasem deja multe evenimente. La un moment dat, u­na dintre prietenele mele mi-a spus că urmează să se căsătorească şi că vrea o altfel de nuntă. M-am oferit să o ajut şi i-am propus un concept diferit faţă de nunţile clasice. Includea ideea unui prezentator, orga­ni­zarea unui mo­ment special al mi­­rilor, realizarea unui mic film des­pre viaţa lor, alte momente ar­tis­tice, dar şi distractive pentru invitaţi, diverse concursuri. Am făcut şi o parte dintre decoraţiuni, fiind o pasiune mai veche de-a mea. A fost un succes, iar nunta respectivă mi-a adus imediat alţi trei clienţi care doreau să le organizez e­­venimentele: program şi decoraţiuni”, îşi aminteşte Amalia Georgescu. S-a asociat cu o prietenă şi a fondat prima sa afacere: „Event Consulting SRL”. După trei ani a lovit criza economică în România „şi am ajuns să muncim pentru stat şi să plătim impozitul forfetar”. „Nu a­veam relaţii sau pile, cum se spune. Eram două tinere care s-au gân­­dit să îşi facă o firmă prin care să organizeze evenimente. Cei care deja activau în sistem îşi dădeau seama că nu eşti de-al lor şi inventau taxe de scaun, de masă, de scenă”. În 2010, sub asaltul problemelor financiare, firma a fost închisă. „A fost un şoc pentru mine. Nu atât din perspectiva falimentului, ci a felului în care îmi imaginasem eu ideea de afacere şi unde ajunsesem efectiv”, spune managerul „AGEO”.

A urmat o perioadă de reflecţie în care şi-a stabilit direcţiile în care urmăreşte să se dezvolte profesional în continuare. Înainte de a deschide un nou business a mers din nou la cursuri: de general manager, formare de formatori, comunicare, relaţii publice şi management de eveniment. „În timpul cursurilor am intrat în contact cu managerii unei mari firme de mobilier din Iaşi. Am avut ocazia să facem un proiect împreună, în care eu m-am implicat ca şi cum ar fi fost unul dintre contractele mele! O parte dintre ideile proiectului  au fost imediat implementate, iar ulterior m-au chemat efectiv să preiau şi să coordonez întregul departament de comunicare şi relaţii publice”. În paralel, continuase să organizeze evenimente pri­vate, „dar fără impactul pe care mi l-aş fi dorit eu pentru dezvoltarea carierei. Simţeam că zona corporate are cel mai mare potenţial, pentru că acolo poţi face o strategie de la A la Z şi implementa pe termen lung. Astfel a început partea de servicii oferite de AGEO Events, divizia Biz: campanii de relaţii publice, comunicare, social media şi e­ve­nimente personalizate pentru clienţi”, punctează Amalia Georgescu. A organizat voluntar o serie de manifestări şi nu a monetizat i­mediat activitatea sa, din dorinţa de a exersa şi de a testa piaţa.

Cu optimism, despre viitor

„AGEO Events” a iniţiat o serie de concepte unice pe piaţa ieşeană, pre­cum „Uniţi acasă”, adresat românilor din străinătate care revin a­casă pentru nuntă. Dacă în mod obişnuit invitaţii străini participă la un eveniment românesc fără să înţeleagă toată desfăşurarea, nefiind vorbitori de română, în cazul celor care apelează la serviciile Amaliei Georgescu primesc un tratament special. „Am avut foarte multe nunţi cu invitaţi din cinci, şase sau 11 ţări, suprinşi că the wedding planner este şi prezentator, face şi traducerea simultană a evenimentului, iar la masa 1 totul se desfăşoară în română, la masa 2 în engleză, la 4 în franceză. Iar la final rămân cu o im­presie extraordinară, pentru că nu mai simt că au venit la un eveniment într-o ţară străină, desfăşurat în limba română şi la care nu i-a băgat nimeni în seamă din cauza barierei lingvistice”. Ulterior, A­ma­lia Georgescu a fost solicitată să organizeze gale, campanii pentru strângere de fonduri, evenimente corporate, campanii de relaţii publice, apariţii la televiziune şi la radio. Aici a dezvoltat multe evenimente reuşite, printre care Forumul DAPIS, un eveniment dedicat specialiştilor din industriile creative, aflat deja la ediţia a VI-a. Compania sa oferă, de asemenea, servicii social media partenerilor şi îi ajută să se promoveze în mediul online.  „A­ceas­ta este direcţia pe care sunt stăpână şi pot să mi-o asum ca obiectiv pe termen lung. Am lansat deja o serie de traininguri şi urmează să public şi o serie de cărţi pe care le am de ceva veme în plan”, îşi prezintă strategia pentru viitor managerul „AGEO Events”.